NY



 

Jag vill till NY! Jag måste dit! Inte bara för att det är en utav världens största modestäder och Sex and the city utspelades där, men för att The metropolitan Museum of Art har en utställning, inte vilken utställning som helst heller...
"Model as a muse-Embodying fashion" Den pågår mellan 6 maj och 9 augusti.




Jag skulle nog kunna hugga av mitt vänstra lillafinger för att få åka dit, det hade varit en dröm att få gå på den utställningen. Bara gå runt i timmar och titta på alla vackra bilder.
När jag bodde i London var jag på National Potrait Gallery när dem hade utställningen
"Faces of Fashion" (15 feb-28 maj 2007). Jag gick alldeles själv, studerade bilderna och drömde mig bort. Det var fotografier tagna av fotografer så som Mario Sorrenti,Corinne Day och Steven Klein. Det var heaven.
Jag har lite utav en hemlig förkärlek för modellbilder, jag kan stirra mig blind framför datorn ibland. Dessa vackra människor i vackra miljöer, den senaste "besattheten" är Marissa Miller. Hennes kropp är to-die-for.

Så, någon som vill ge mig en flygbiljett till NY? Please..

-Sophy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0