där stod jag som ett fån...

okej det här händer ju bara mig..
det börjar med att jag ska ta mig hem från södra station,
hoppar på första bästa tåg även om det stod att mitt tåg
inte skulle gå förrän om 2 min. varningsklocka 1.
när det är en station kvar, vilket brukar ta max 2 minuter
så tar det extremt lååång tid och jag ser skyltar med "farsta" på.
varningsklocka 2.

jag inser då att jag hoppat på fel tåg, så måste hoppa av
och ta mig tillbaks till älvsjö, dock gick det smärtfritt.
men väl i älvsjö snackas det om förseningar..till slut
kommer ett tåg märkt "västerhaninge" eller vad det nu stod,
det kändes inte helt rätt. jag var sååå nära att kliva på för jag
trodde att det måååste ju vara rätt!

men då ramlade femöringen ner, FEL PERRONG FÖR FAN!

ser att det rätta tåget går om 1 min, det var bara att kubba järnet!

tack vare min ofrivilliga tripp till farsta och tillbaks så hann ica
stänga och mina godisplaner var förstorda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0