you always want what you can't get

jag vet att jag borde sova, men kollat helt maniskt igenom
bikini-kroppar och känner att det fan inte läge för beach 2010.
inte efter att ha haft sina två lovebirds over med en påse från
hemmakväll. att man aldrig lär sig?

enklast är väl att acceptera sin kropp för vad den är?
funktionell och praktiskt.
men man vill alltid ha vad man inte kan få.
en pre-britney kropp.

jag tänker att imorgon börjar jag mitt nya liv,
oftast en tanke som infaller på söndag-kvällarna.
men nu en torsdag natt känner jag att "vad tusan,
om jag börjar en fredag och bryter trenden kanske det
funakr den här gången?!"
jag vet, orealistiskt tänkande. but don't say i'm not trying here.

vi får se hur jag känner imorgon. tror jag kommer tycka det
var en bad idea och sen vräka i mig smörgåsar med ost och marmelad
istället för den tilltänkta naturella yoghurten med osockrad musli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0