Insnöad.

Jag sitter fast i Smålands skogar, det är ungefär så roligt som att få hundbajs på sina nya skor. Fy fan.
Tack vare det underbara vädret vi har fått dem senaste dagarna så sitter man fast i stugan här ute i skogen.
Kan ju tacka gudarna att vi har data med internet i den ociviliserade lilla hålan, även kallad Koshult!
Så lite kommunikation med omvärlden får man ju trots allt. Såg nyss dem första bilderna Jennifer Lopez's
tvillingar, urgulliga. På senast har det verkligen blivit en babyboom. Bebisar varje dag känns det som.

Jo, nu ska jag berätta om mitt äventyr här ute i skogen. Jag å syrran var bjudna till min kusin på lite föfest.
Hon har flyttat till en ny lägenhet, jätte fin tre på ca 90 kvm. Stora ytor det du!
Vi var ca 10-15 pers som åt å drack å hade de trevligt. Allt började som det gör n'r jag festar hemma med kompisar. Men sen, sen hände något. Vid halv tio blev alla plötsligt helt till sig,
"Oj klockan är mycket dags att gå allihopa!"
Min tanke var väl något ungefär såhär "VA? Skämtar ni, vid den här tiden hemam där jag bor det är då festen kommer igång. Jag är ju för fasen inte ens full!" Som sagt way to early för min del. Men vi gick.
Vi skulle till "Hotellet", samhällets mittpunkt ungefär. Huvudattraktion varje lördag! Ännut bättre nu när
något cheesy cover-band skulle underhålla kvällen lång! Kan ju säga att det var mycket spännande.

Vi var nog först på plats (vi ville inte betala inträde, hela 80 kr! Åå så här efteråt va de nog tur att vi itne betalade!)
Men det gick förvånadsvärt fort, för inom en 20 minuter var ställe knökat med folk.
(Visserligen var det inte såå stort, kan har varit därför)
Mitt första intryck av alla Smålandsstenar-bor är sådär.
Mycket alkohol å gap (tillhör ju visserligen en liten pub i en byhåla).
Såg en och annan klasskompis från förr faktiskt.
En bakom baren å en som vägrade hejja när möttes på dam-toan!

Jag var inget vidare full o det var inte syrran heller, men det gick ändå. Det blev bättre framåt tolv-tiden, FAKTISKT!
Men jag kände mig en smula uttittad, var det mina kläder? Eller bara mitt bländande vackra utseende? HAHA.
Har dem aldrig sett folk förr eller? Folk från the big city! (Joo jag får kalla Falkenberg big city jämfört med S.S)
Men men, ignorera! Vi begav oss som askungen hemåt vid tolv-tiden, det var mest för att våran sjuka kusin som var våran skjuts skulle hem då. Jag har väl kunna tänka mig stanna å låta folket glo. Nästa gång kanske!

Nää tackar vet jag storstan! Haha. Blir utgång i the big city i helgen.

XOXO -Sophy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0