super lycka


nu är jag som lyckligast, är precis hemkommen från min favvo.
ni kan inte gissa vad vi har gjort, jaa förrutom att hoppa som
galningar med iranus circus (haha).

vi har spelat tv-spel och käkat chokladpudding.
inte vilket tv-spel som helst ska tilläggas,
SUPERNINTENDO. that is the shit.
super mario 3, jag är så grym så jag blir rädd ibland.
okej får erkänna att jag va lite ringrostig i början men sen,
då kom magin tillbaka. 

det finns allt en liten tv-spels nörd i mig, som kan sitta
uppe halva nätterna för jag inte kan ge mig. måste vinna, måste varva.
så nu är det dags att damma av gamla bettan på vinden
och köra ett maraton at my place. någon som vill joina?

vet inte vad det är med just super mario, kan va att jag är uppväxt
med det och det får mig att drömma tillbaks när man var en si sådär
8 år och man tyckte man var ballast i världen när man spelade tv-spel.
för sånt gjorde ju bara killar, man ville liksom vara lite tuff så.
även då kunde jag sitta i timmar och trycka på kontrollen tills jag fick
skavsår och valkar. det gör jag än idag!

det jag upplevde ikväll var ren lycka och nostalgi till tusen.

länge lever super mario!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0