onsdag


nu är man äntligen hemma, från en stressig dag.
började dagen med att försova mig (!), typiskt när vi skulle ha brandutbildning o allt.
sen har det varit fullt upp hela dagen, massa förberedelser inför rean.
denna jävla rea, folk blir ju som huliganer.
efter dagens slut, hade jag ju tänkt mig ta en chai lattei väntan på tåget, men nähä!
det var stängt, typiskt nr.2.

men nu är man parkerad i soffan med en ungbakad paprika med ris&köttfärs.
min mamma är bäst! komma hem med mat på bordet, det är väl ändå det bästa
efter en hård arbetsdag.

ska även gå bort till min kusin och hennes nyfödde bebis, ja ja ja!
lukta på färsk bebis. härligt avslut på onsdagen.
sen gör ju inte greys anatomy, det sämre heller.

min pappa berättade nyss att han hittade en hackspets-unge i trädgården tidigare idag,
det var hans nya vän sa han.
men nu, blev han helt bestört, han insåg att stackarn låg död ute på gräsmattan,
med en hungrig kråka hackandes i sig.
pappa blev på riktigt ledsen.

-soph

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0